2011. március 11., péntek

KRESZ változások 2011-től

Az autósok több ponton szigorodó közúti közlekedési szabályokra, míg az autóbusszal és vonattal utazók biztonsági kamerás megfigyelésre számíthatnak a több mint száz paragrafusban módosuló közlekedési törvények alapján.

A közlekedési hatóság engedélye alapján zárt rendszerű elektronikus formában, interneten keresztül is elvégezhető a közúti járművezetői tanfolyam elméleti képzése; ugyanakkor a járművezetői vizsgabiztosok, szakoktatók és iskolavezetők képzése szakirányú műszaki felsőfokú oktatási intézményekbe terelődik.

A közúti ellenőrzés során a gyorshajtás, vagy a biztonsági öv használatának elmulasztása, illetve a tilos jelzésen való áthaladás és az ittas vezetés esetén is 10 ezer forinttól 300 ezer forintig terjedő helyszíni bírság szabható ki.

A törvény megtiltja mindenféle reklámhordozó elhelyezését a közutak közvetlen környezetében, illetve a lakott területen kívül az úttest mellett is. A tilalom utóbb esetben csak a négy négyzetméternél kisebb reklámtáblákra, valamint a benzinkutak cégjelzéseire és a közlekedés biztonságát szolgáló közérdekű tájékoztatásokra nem vonatkozik. A közlekedési hatóság a rendelkezéseket megszegő ingatlantulajdonosokat a szabálytalanul elhelyezett reklámok eltávolítására, illetve félmillió forintos bírságra kötelezheti.

A változtatások az autóbusz- és vasúttársaságok számára is lehetővé teszik az elektronikus biztonságtechnikai felvételek készítését a járművükön és a megállókban. Jogszabályban rögzítik, hogy a szolgáltatók csak a bíróság, illetve más hatóság számára adhatják át az általuk készített felvételeket, a hatósági eljárásra ki nem kért felvételeket pedig legfeljebb három napig őrizhetik meg. A felvételkészítés minden esetben csak akkor engedélyezett, ha a jogsértések más eszközökkel nem deríthetők fel, illetve megelőzésükre nincs más mód.

A légügyi törvény változtatásai alapján rendőrség átveheti a légi közlekedés védelmével kapcsolatos feladatokat a nyilvános repülőtér üzemben tartójától, amennyiben utóbbi nem tartja be a magyarországi és európai uniós szabályokat. A reptér üzemeltetőjének ebben az esetben meg kell fizetnie a hatóság költségeit a közbelépés után. A repülési ágazatot érintő módosítások emellett részletesebben szabályozzák a légi közlekedés védelme során szükséges képzési feltételeket is.

A vasúttársaságok működési feltételeinek változása; a turistavasutak, valamint a sífelvonók és a saját célú vasúti pályahálózat működtetőinek nem kell külön vasútbiztonsági engedélyt beszerezniük.


Forrás: http://www.autosforum.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése